အက်ည္းတန္တဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ
ျမန္မာျပည္မွာ ဆုိင္းဘုတ္ယဥ္ေက်းမႈ ဘယ္တုန္းက စၿပီး ထြန္းကားလာတယ္ ဆုိတာ မေျပာႏုိင္ေပမယ့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ဆုိင္းဘုတ္ေတြနဲ႔ လူေတြကို အသိေပးေျပာဆိုလာခဲ့ရတယ္ ဆိုတာေတာ့ ျငင္းႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး။
“ျမက္ခင္းေပၚမနင္းရ” “ငါးမဖမ္းရ” “ပန္းမခူးရ” “သတိ ဓာတ္လိုက္တတ္သည္” “သင့္ေၾကာင့္ မီးမေလာင္ပါေစႏွင့္” “တပ္ေျမ မက်ဴးေက်ာ္ရ” စသည္ျဖင့္ ဆုိင္းဘုတ္ေတြကို ေခတ္အဆက္ဆက္ ျမင္ဖူးခဲ့ၾကမွာပါ။
ကာလ ေရြ႕ေလ်ာလာတာနဲ႔ အမွ် ဆုိင္းဘုတ္ေတြ၊ သတိေပးစာသားေတြ ေရးသားရာမွာ ပံုစံေတြကို ေခတ္မီဆန္းသစ္ လာတာလည္း သတိထားမိလာပါတယ္။
အရင္ကဆိုရင္ ကုန္ကားႀကီးေတြရဲ႕ ေနာက္ဘက္မွ “သတိ ကပ္မလိုက္ရ” လုိ႔ ေရးရာကေန “ကပ္မလိုက္နဲ႔ ေရွာ့ရွိတယ္” ဆိုတာမ်ိဳး ေရးလာပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ဆုိင္းဘုတ္ေတြက တကယ္ကို သတိထားရမယ့္ကိစၥ၊ တခ်ိဳ႕ဆုိင္းဘုတ္ေတြက စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္၊ တခ်ိဳ႕ ဆိုင္းဘုတ္ကေလးေတြကေတာ့ ရယ္စရာ၊ ၿပံဳးစရာပါ။
“အမႈိက္မပံုရ” ဆိုတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ကို ျမဳပ္ခါနီးထိ အမႈိက္ေတြ ပံုထားၾကတာမ်ိဳးလည္း ေတြ႕ဖူးပါတယ္။
မၾကာေသးခင္ကေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ဆုိင္းဘုတ္တခုကို ေတြ႕လုိက္ရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဘုရားေတြေပၚမွာ ေရးထားတာပါ။
“အတြဲမထုိင္ရ၊ ဆုိင္းဘုတ္ၾကည့္ၿပီးမွ ဘုရားထဲဝင္ပါ၊ ထပ္မေျပာေတာ့ဘူး ေမာတယ္” တဲ့။
အရင္ကေတာ့ “ဘုရား ပရဝဏ္အတြင္း အတြဲမ်ား မဖြယ္မရာမျပဳမူရ” ဆုိတာေလာက္ပဲ ေရးတာေတြ႕ဖူးပါတယ္။ ဒီ ဆုိင္းဘုတ္အရ ဆိုရင္ေတာ့ သတိေပးရတဲ့ ဘုရားလူႀကီးေတြခမ်ာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ေမာေအာင္ ေျပာခဲ့ရလဲ၊ ေနာက္ဆံုး ေျပာမႏုိင္ေတာ့မွ ဆုိင္းဘုတ္ထဲမွာ ဝင္ေမာလိုက္ရတာလား ဆိုတာ စဥ္းစားစရာပါ။
ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ သီခ်င္းထဲကလို “အရုဏ္ခံတန္ေဆာင္းေအာက္ဆိုရင္ ေမရယ္အေနာက္ျခမ္းက ေနစဥ္ ျမင္သာတဲ့အပိုင္း ထုိင္ကြယ္” ဆိုတဲ့ စာသားေလးကေတာ့ အခုအေနအထားေတြအရ အႏွစ္ ၃၀ အလြန္က “Oldies” စာရင္း ဝင္သြားပါၿပီ။
ဘတ္စ္ကား စပယ္ယာေတြက ပန္းၿခံရွိတဲ့ မွတ္တုိင္ေတြမွာ “ရင္ခြင္နန္းေတာ္ ပါတယ္ ဆရာေရ႕” “ေမာင့္သေဘာ ပါလား” စသည္ျဖင့္ ေအာ္ၾက ေမးၾကတာ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ဘုရားရွိတဲ့ မွတ္တုိင္ေတြမွာပါ ဒီလိုေတြ ေအာ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မေတြးရဲ စရာပါပဲ။
ဘာသာတရားနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈကို မထိခိုက္ေစတဲ့ လြတ္လပ္မႈကို ျမန္မာျပည္သားတုိင္း ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားၾကမယ္ ဆိုရင္ အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္တဲ့ အေပၚကလို ဆုိင္းဘုတ္မ်ိဳးေတြ ခ်ိတ္ဆြဲသတိေပးစရာ လိုေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး။
လူထုၾကားက ကာတြန္းပြဲေတာ္
ျမန္မာျပည္မွာ စာေပေဟာေျပာပြဲ အပါအဝင္ ပြဲမိန္႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို စစ္အစိုးရ ပိတ္ပင္ခဲ့တာ ၁၀ စုႏွစ္ တခုမက ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ၂၀၁၀ ေႏွာင္းပိုင္းက စတင္ၿပီး စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ခမ္းခမ္းနားနား ျပန္လုပ္ခြင့္ ရလာသလို ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ၊ ကာတြန္းျပပြဲေတြလည္း ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ ျပန္လည္ က်င္းပခြင့္ရလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ထူးထူးျခားျခား ဆိုရင္ေတာ့ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ကတည္းက ပိတ္ပင္ခဲ့တဲ့ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဘဂ်မ္းအထိမ္းအမွတ္ တန္ေဆာင္တုိင္ ကာတြန္းမီးထြန္းပြဲေတာ္ကို ဒီႏွစ္ ျပန္လည္ က်င္းပခြင့္ေပးခဲ့တာပါပဲ။ အစိုးရထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာမွာ ဒီကာတြန္းမီးထြန္းပြဲေတာ္ကို ဦးဘဂ်မ္းလမ္းလို႔ အမ်ားကေခၚတဲ့ ရန္ကုန္ ၁၃ လမ္းမွာ ျပန္က်င္းပမယ္ ဆိုတဲ့ ေၾကာ္ျငာပါလာပါတယ္။
မဂၢဇင္းေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ တအုပ္ကို ကာတြန္း အမ်ားဆံုး ၅ ကြက္ကေန ၁၀ ကြက္ေလာက္ပဲ ေဖာ္ျပႏုိင္တဲ့ အေနအထား ကေန ကာတြန္းလက္ရာေတြ အမ်ားႀကီးကို လူထုအလယ္မွာ တၿပိဳင္နက္တည္း ခ်ျပခြင့္ ရသြားပါၿပီ။
ဟိုးအရင္ကေတာ့ ဦးဘဂ်မ္းအထိမ္းအမွတ္ ကာတြန္းမီးထြန္းပြဲေတာ္ ဆိုတဲ့အတုိင္း မီးပံုးေလးေတြမွာ ကာတြန္းဆရာေတြက ေခတ္ကိုထင္ဟပ္တဲ့၊ ေခတ္ရဲ႕ ကေမာက္ကမ ျဖစ္မႈေတြကို သေရာ္ထားတဲ့ လက္ရာေတြေရးၿပီး ခ်ိတ္ဆြဲထားၾကပါတယ္။ ၾကည့္ရႈသူပရိသတ္က မီးပံုးေလးေတြနဲ႔ ကာတြန္းေတြကို တၿပိဳင္နက္တည္း ခံစားၾကရပါတယ္။
ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ျပန္လည္အစျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ကာတြန္းဆရာေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္ရဲ႕ ကာတြန္းလက္ရာေတြကို စကၠဴခ်ပ္ေတြမွာ ေရးသား ခ်ိတ္ဆြဲ ၿပီး ႏိုဝင္ဘာ ၈ ရက္ကေန ၁၁ ရက္ေန႔အထိ ျပသခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာ့ကာတြန္းျပပြဲေတြကို လူတန္းစားေပါင္းစုံ သြားလာေပ်ာ္ပါးၾကတဲ့ ပြဲေစ်းတန္းေတြ၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြမွာ လုံၿခဳံေရး အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ျပဳလုပ္ခြင့္ မေပးခဲ့တာ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာခဲ့ၿပီလုိ႔ ကာတြန္းဆရာ ေအာ္ပီက်ယ္က ေျပာပါတယ္။
မႏွစ္က သီတင္းကၽြတ္ပြဲေတာ္မွာေတာ့ အလုံၿမိဳ႕နယ္ န႔ံသာလမ္းမွာ ကာတြန္းျပပြဲတခု က်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ သီတင္းကၽြတ္ ပြဲေတာ္မွာလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္က ေရေက်ာ္ လမ္း ၅၀ မွာ ကာတြန္းလက္ရာေတြကို ဗီႏိုင္းခ်ပ္ေတြနဲ႔ ထုတ္ၿပီး ခ်ိတ္ဆြဲျပသခဲ့ပါတယ္။ ၾကည့္ရႈသူ ပရိသတ္လည္း အလြန္သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္ပါတယ္။
မႏွစ္ကေရာ၊ ဒီႏွစ္မွာပါ ကာတြန္းလက္ရာေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ျဖင့္ ျပသခြင့္ ရလာတယ္လုိ႔ ကာတြန္း ေအာ္ပီက်ယ္က ေျပာပါတယ္။
ျပခန္းေတြမွာ ျပသတဲ့ ပြဲ ဆိုတာက လူတခ်ိဳ႕ပဲ လာၾကတာပါ။ လမ္းမေတြေပၚမွာ ျပသတဲ့ ပြဲေတြက်ေတာ့ လူတန္းစားစံု၊ စရိုက္စံု၊ အရြယ္စံုက ျမင္ရေတြ႕ရတဲ့ အတြက္ လူထုနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ပြဲလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။
ကာတြန္း ဆိုတာက လူေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚ ခံစားေနရတာေတြကို ကိုယ္စားျပဳ ေဖာ္ျပေပးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လူေတြနဲ႔ တသားတည္းက်တဲ့ အႏုပညာလို႔ ဆိုရရင္ မမွားႏုိင္ပါဘူး။
လူထုဆီကို တုိက္ရိုက္ေရာက္တဲ့ ျပပြဲေတြ ျပသခြင့္ ရလာတာဟာ သိပ္ကိုေကာင္းမြန္တဲ့အရာပဲလို႔ ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္က ဆိုပါတယ္။
သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္တုိင္ ဆိုတဲ့ ျမန္မာ့ရိုးရာ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြကို အထိမ္းအကြပ္ေတြ၊ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ က်င္းပ ခဲ့ရတာ ဆယ္စုႏွစ္တခုေက်ာ္ပါၿပီ။ ဒီႏွစ္ဆိုရင္ သတင္းစာထဲမွာ “ေျဗာက္အုိးေဖာက္ရင္ ေထာင္ဒဏ္၊ ေငြဒဏ္” ဆုိတဲ့ ေၾကာ္ျငာမေတြ႕ရေတာ့ပါဘူး။ ဒါလည္း ဝမ္းသာေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းပါတယ္။
အစိုးရက အေျပာင္းအလဲတရပ္အေနနဲ႔ လူေတြကို လြတ္လပ္ခြင့္ အနည္းငယ္ စမ္းသပ္ၿပီး ေပးၾကည့္ေနၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။ ဒီ လြတ္လပ္ေရးေလး ေရရည္တည္ တံ့ႏုိင္ပါေစ၊ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ပြဲေတာ္ေတြကို ျမန္မာျပည္သားေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဆက္လက္ ဆင္ႏႊဲႏိုင္ၾကပါေစလို႔ တန္ေဆာင္တုိင္ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။
ေရႊစင့္ စပြန္ဆာ ဘယ္သူလဲ
ျမန္မာျပည္မွာ ေမာ္ဒယ္လ္တေယာက္ျဖစ္ဖို႔ စပြန္ဆာက အေရးႀကီးပါတယ္။ ေခတ္ကလည္း စပြန္ဆာေခတ္လို႔ ေျပာရမလား ဘဲ ေနရာတုိင္းမွာ စပြန္ဆာ၊ ဘာလုပ္လုပ္ စပြန္ဆာ ဆုိတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါၿပီ။
စပြန္ဆာမွ မရွိရင္လည္း ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ေမာ္ဒယ္လ္တေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ ခက္ခဲပါတယ္။ အဝတ္အစား၊ အသံုးအေဆာင္၊ အလွကုန္၊ ဟန္းဖုန္းကအစ ပံ့ပိုးဖို႔ ဆိုတာ ျမန္မာမိဘတုိင္းအတြက္ မလြယ္ကူပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေမာ္ဒယ္လ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ မိန္းကေလးေတြက သူတို႔ကို ပံ့ပိုးဖို႔ ခုိင္မာတဲ့ စပြန္ဆာေတြကို ရွာၾကရပါတယ္။ ရိုးရိုးရွာသလား၊ ဆန္းဆန္းရွာသလား ဆိုတာကေတာ့ ရွာတဲ့သူ၊ ေပးတဲ့သူေတြနဲ႔ပဲ သက္ဆုိင္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ တႏွစ္နီးပါးေလာက္က ဟန္းဖုန္းကဘယ္ Brand၊ ဘယ္ေလာက္တန္၊ အ၀တ္အစားက Branded ကုိ ဘယ္လို Set လုိက္ ၀ယ္၀တ္တယ္၊ ေစ်းတခါ၀ယ္ရယ္ ေဒၚလာ ၉ ေသာင္းနဲ႔ ၁ သိန္းၾကား သုံးျဖစ္တယ္၊ ကားကေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္၊ ပစၥည္းေတြမ်ားရင္ မဆန္႔လုိ႔ မာစီးဒီး ထပ္၀ယ္လုိက္ၿပီ၊ ညေန ေလညင္းခံ ထြက္ခ်င္ရင္ေတာ့ အမုိးဖြင့္လုိရတဲ့ စီလီယာ တူးဒုိးေလးပါ ထပ္၀ယ္လုိက္တယ္ စသည္ျဖင့္ ျပည္တြင္းက ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေျဖၾကားခဲ့တဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ ေရႊစင္ ဆုိတာကို လူသိမ်ားသြားပါတယ္။
မႏၱေလးသူ ေမာ္ဒယ္လ္ ေရႊစင္ရဲ႕ အေျဖစကားေတြေၾကာင့္ သတင္း ေလာကသားေတြအၾကားမွာ သူ႔စပြန္ဆာ ဘယ္သူလဲ ဆိုတာကို သိခ်င္လာၾကသလို၊ ေမာ္ဒယ္လ္ အခ်င္းခ်င္း ၾကားမွာ မ်က္စိစပါးေမႊး စူးစရာ၊ အားက်စရာ၊ လက္တို႔ အတင္းေျပာစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။
ေဒၚလာကုိင္ ေသာင္းနဲ႔၊ သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ေစ်းဝယ္ထြက္ႏုိင္တဲ့ သူျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုအသုိင္းအ၀န္းနဲ႔ နီးစပ္ႏုိင္တယ္၊ သူ႔စပြန္ဆာက ျမန္မာျပည္မွာ အခ်မ္းသာဆံုးစာရင္းဝင္ ျဖစ္မယ္ အစရွိသျဖင့္ ေဝဖန္သံေတြ၊ စူးစမ္းသံေတြ ဆူညံခဲ့ေပမယ့္ ေရႊစင့္စပြန္ဆာ ဘယ္သူဆိုတာေတာ့ တိတိက်က် ဘယ္သူမွ မေျပာႏုိင္ၾကပါဘူး။ လူေတြကလည္း သူ႔အႏုပညာထက္ သူ႔အေျဖထဲက ေဒၚလာသိန္းနဲ႔ ခ်ီတဲ့ စကားလံုးေတြကိုပဲ စိတ္ဝင္စားပံုရတယ္၊ သူ႔အေၾကာင္းက အဲဒီကာလမွာ လႈပ္လႈပ္ ခတ္ခတ္ ျဖစ္သြားေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း ၿငိမ္သက္သြားပါတယ္။
မၾကာေသးတဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ လာမယ့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ ျပကၡဒိန္အမ်ားဆုံး ရုိက္ရတဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ ေရႊစင္ဆုိၿပီး ျပည္တြင္းထုတ္ First Music ဂ်ာနယ္မွာ ေရးသားထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ထူးျခားတာကေတာ့ သူ႔ကို အႏုပညာ အႀကံေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္လိပ္စာကို ေပးပို႔ပါလို႔ ေရႊစင္က ဆိုထားပါတယ္။
သူ႔လိပ္စာကေတာ့ လူခ်မ္းသာေတြ အမ်ားဆုံးေနထုိင္တဲ့ တကၠသုိလ္ရိပ္သာလမ္းသစ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သူ႔ကို စပြန္ဆာ အခိုင္ဆံုး ေမာ္ဒယ္လ္လို႔ တံဆိပ္ကပ္ရမလား၊ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေတြ ေျပာေနၾကသလို အႂကြားဆံုး ေမာ္ဒယ္လ္ လို႔ပဲ တံဆိပ္ကပ္ရမလား၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကလည္း ကုန္ခါနီးေနၿပီ ဆိုေတာ့ ဒီႏွစ္အတြက္ ဘာအျဖစ္ဆံုး၊ ညာအျဖစ္ဆံုး ဆိုတာေတြကို ဂ်ာနယ္ေတြက ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေတာ့မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရႊစင့္အေၾကာင္း လက္တို႔တာပါ။
0 comments:
Post a Comment