အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၏ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရွင္းလင္းပြဲ အခမ္းအနား က်င္းပ ဌာန၏ လုပ္ကိုင္မႈအားလံုး မွန္ကန္သည္ဟု မယူဆေၾကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူထံမွ ေကာက္ယူထားသည့္ ဒဏ္ေၾကးေငြ က်ပ္သိန္းေပါင္း မ်ားစြာထဲမွ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ႏွင့္ အေကာက္ခြန္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ဆုေၾကးအျဖစ္ ႏွစ္စဥ္ခြဲေ၀ယူေၾကာင္း ေျပာၾကား
အခမ္းအနားသုိ႔ ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ားမွ ၇၀ ဦးႏွင့္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ငါးဦး အပါအ၀င္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူအခ်ဳိ႕ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ အေကာက္ခြန္ဌာန၏ လုပ္ေဆာင္မႈအားလံုး မွန္ကန္သည္ဟု မယူဆေၾကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူထံမွ ဒဏ္ေၾကးတပ္႐ိုက္ ေကာက္ယူထားသည့္ ဒဏ္ေၾကးေငြ က်ပ္သိန္းေပါင္း မ်ားစြာထဲမွ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအား ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ အေကာက္ခြန္ဌာန တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ဆုေၾကးအျဖစ္ ခြဲေ၀ယူလ်က္ ရွိေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ရွင္းလင္း ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။
ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ ဌာနခြဲမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိန္းေဆြက “မီဒီယာေတြကို ေျပာခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ္တို႕ လုပ္တာကိုင္တာ အားလံုး မွန္တယ္လို႕ မယူဆပါဘူး။ အားနည္းခ်က္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အမွားႀကီးေတြ လုပ္ေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ရင္း လုပ္ရင္း ကိုင္ရင္းနဲ႔ အခ်ဳိ႕ေနရာမွာ အားနည္းခ်က္ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ေတြ ရွိသြားတာပါ” ဟု အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၏ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား၊ ေရွ႕ဆက္ လုပ္ေဆာင္မည့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား အေၾကာင္း ရွင္းလင္းရာတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ဌာနခြဲ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိန္းေဆြမွ လည္းေကာင္း၊ ဒဏ္ေၾကးေငြမ်ား ခြဲေ၀မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စီမံဌာနခြဲမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဇာ္လင္းႏွင့္ ကာကြယ္ေရးဌာနခြဲမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္၀င္းတို႔မွ အဓိက ေျဖၾကားမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမွ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသက္ႏုိင္ဦးက Biweekly Eleven News ဂ်ာနယ္တြင္ ေရးသားထားသည့္ သတင္းပါ ပံုႏွိပ္စက္ တင္သြင္းျခင္း ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ သီးျခား ရွင္းလင္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
တက္ေရာက္လာသည့္ သတင္း မီဒီယာမ်ားမွ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၏ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း မ်ားေၾကာင့္ သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ၾကန္႔ၾကာ နစ္နာရသည့္အေပၚ (အထူးသျဖင့္ ကားတင္သြင္းမႈ) ထုိသို႕ မျဖစ္ေစရန္ မည္သို႕ လုပ္ေဆာင္မည္နည္းဟု ေမးျမန္းခဲ့ရာ ထုတ္ကုန္သြင္းကုန္ ဌာနခြဲမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိန္းေဆြက ၾကန္႔ၾကာမႈ မျဖစ္ေစရန္ Value သတ္မွတ္ျခင္းမွ စ၍ ကုန္ပစၥည္း စိစစ္မႈမ်ားကို ျပဳျပင္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ သို႕ေသာ္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အဆုိပါ အစီအစဥ္သစ္ စတင္ႏိုင္မည္ကို မေျပာၾကားႏုိင္ ေသးေၾကာင္း ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ရွင္းလင္းပြဲက်င္းပေနသည့္ ညေန ၅ နာရီ၀န္းက်င္ခန္႔ ျမင္ကြင္း
Farmer Auto Car Showroom ၏ CEO ေဒါက္တာစိုးထြန္းကလည္း “တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လုပ္ငန္းလုပ္ဖုိ႔ဆုိတာ ထင္သေလာက္ မလြယ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းရွင္ဆုိတာ ၀န္ထမ္းေတြ အေနနဲ႔ စဥ္းစားရမွာေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ အခြန္ေပးေဆာင္ ေနသူေတြပါ။ Export/Import ကေတာ့ အခြန္ေငြေျပးလို႔ မလြတ္ပါဘူး။ က်န္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြက အခြန္မေဆာင္လုိ႔ ရတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က အခြန္မေဆာင္လုိ႔ မရဘူး။ အေကာက္ခြန္က်ရင္ အေကာက္ခြန္ ေဆာင္ရမယ္။ ၀င္ေငြခြန္ ေဆာင္ရမယ္။ Commercial Tax ေဆာင္ရမယ္။
ဒါကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ အေကာက္ခြန္ထမ္း ၀န္ထမ္းေတြ အေနနဲ႔ စဥ္းစားေပးရမွာက လုပ္ငန္းရွင္ေတြ သြင္းတဲ့ ပစၥည္းေတြ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲဲ့ဟာမ်ိဳး စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ Value ကိစၥမ်ဳိးမွာလည္း ညႊန္ၾကားေရမွဴး တစ္ေယာက္ တင္ျပသြားတာ ေတြ႔ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အစထဲက ကုိယ္က ဒီ Value သတ္မွတ္တာ ႀကိဳၿပီးသိမယ္ဆုိရင္ ပုိအက်ဳိး ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဒီ OSS မွာဆုိလည္း အေကာက္ခြန္ပါတယ္။ ဌာနေပါင္းစုံ ပါတယ္။ OSS သတ္မွတ္တဲ့ဟာကုိ ျပန္သတ္မွတ္ဖုိ႔ လုိမလား။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဌာနဆုိင္ရာ အခ်င္းခ်င္းေကာ Cooperation ျပန္လုပ္ဖုိ႔လုိမလား။ Value ေစာင့္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာ ေနတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စီးပြားကူးသန္း ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္ မူဆယ္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကားသြင္းခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသမီးက သူကုိ႔ဖက္ၿပီး ငုိပါတယ္တဲ့။ ကားငါးစီး သြင္းပါတယ္။ ၿပီးရင္ Value ေစာင့္တာ သုံးလၾကာပါတယ္တဲ့။ ကားတစ္စီး သိန္းႏွစ္ရာ ႐ႈံးသြားတဲ့အတြက္ သူဘ၀ ပ်က္ရပါတယ္တ့ဲ။ ဒါဥပမာေလး တစ္ခု။ ဒါေလးကိုျပင္ရင္ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္ ခုနက ျပႆနာေတြ ျဖစ္မလာဘူးလုိ႔။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သိခ်င္တာက လက္ရွိ Custom ေရာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ Value ကုိ ႀကိဳၿပီး ညႇိႏႈိင္းေပးႏုိင္တဲ့ ဌာန ရွိ၊ မရွိ ဆိုတာပါ” ဟု ေမးျမန္းခဲ့သည္။
“ျပည္ပက ေရာက္လာတဲ့ပစၥည္း ဆိပ္ကမ္းကို ေရာက္မယ္။ ဆိပ္ကမ္း ေရာက္တဲ့ အခါက်မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေကာက္ခြန္က စစ္ေဆးမယ္။ အဲဒီက်မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တန္ဖိုးျဖတ္မယ္။ ဒီစနစ္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ေတာ့ ၾကိဳးစား ေနပါတယ္။ ဒါကို ကုန္သြယ္ေရးကလည္း ၾကိဳးစားေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့ျဖစ္မယ္ဆိုတာ မသိဘူး။ ဒီၾကားကာလထဲမွာေတာ့ တန္ဖိုးကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ခုနက ရွင္းလင္းသြားသလို အဆင္ေျပဆံုး နည္းလမ္းကို က်င့္သံုးေနရတဲ့ သေဘာပါ။ ခုနက ေဒါက္တာစိုးထြန္း ေျပာသြားသလိုပဲ နည္းလမ္းတစ္ခု၊ ေနာက္ထပ္ အစီအစဥ္တစ္ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အခု တန္ဖိုးျဖတ္တာေတြ အားလံုး စီးပြားကူးသန္း၊ ကုန္သြယ္ေရးနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေျပးညီ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ေလး ရွိပါတယ္။
ဒီအစီအစဥ္ ဘယ္ေတာ့ျဖစ္မယ္ဆိုတာ အတိအက်ေတာ့ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ လူႀကီးေတြေတာ့ စီမံေနပါတယ္။ ျပီးခဲ႔တဲ႔ တစ္လေက်ာ္ ေလာက္ကလည္း စီးပြားကူးသန္း ၀န္ႀကီးနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၀န္ႀကီး ညိႇႏိႈင္း အစည္းအေ၀းေလး လုပ္ၿပီး အဓိက တင္ျပမႈ၊ ကြာျခားမႈကိစၥ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီတန္ဖိုးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တတ္ႏိုင္သမွ် ကြာဟမႈ မရွိေအာင္ ေပါင္းစပ္ ညိႈႏိႈင္းမႈ ဆိုတာေလးလည္း ေျပာထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ မၾကာခင္ေတာ႔ ဒါဟာျဖစ္လာမွာပါ။
ဒါကေတာ့ တန္ဖိုးကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွင္းလင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ထုတ္ကုန္၊ သြင္းကုန္ဌာနခြဲ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိန္းေဆြက ေျဖၾကားခဲ့သည္။ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ Suzuki Carry Truck ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္းမီဒီယာမ်ားမွ ေဖာ္ျပခ်က္မွာ မွန္ကန္ေၾကာင္းႏွင့္ အေကာက္ခြန္ဌာနတြင္ ၾကန္႔ၾကာသြားမႈမ်ား အတြက္ သက္ဆုိင္သူမ်ားအား ေတာင္းပန္သည့္ အေပၚ “ေနာက္တစ္ခုက Suzuki Carry နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သက္ဆုိင္ရာ ဂ်ာနယ္ေတြ ေဖာ္ျပတာ မွန္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဘက္က ေ၀ခြဲမရတဲ့ အတြက္ ခ်က္ျခင္းဆုံးျဖတ္ မေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ က်န္႔ၾကာသြားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါလည္း ဒီမွာ တစ္လက္စတည္း ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒီလုိမ်ဳိး ေထာက္ျပ ေဖာ္ျပေပးတဲ့ Suzuki Carry Truck ဂ်ာနယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအာ္တုိမုိဘုိင္း ဂ်ာနယ္နဲ႔ အျခားဂ်ာနယ္ေတြကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္” ဟု ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိန္းေဆြက ေျဖၾကားခဲ့သည္။
Suzuki Carry ကားမ်ား ကိစၥမွာ ရွင္းရင္းရွင္းရင္းျဖင့္ ရက္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ ၾကာသြားသည့္အတြက္ ေလလံစာရင္း ၀င္သြားပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမွ ထုတ္ခြင့္ ျပဳလုိက္သျဖင့္ ငါးစီးသာ က်န္သည္မွာ မွန္ပါေၾကာင္း၊ က်န္ကား မ်ားမွာလည္း ေလလံစာရင္း ၀င္ေနသျဖင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္တြင္ ေလလံ ပယ္၊ ဖ်က္ ျပဳလုပ္ေနရၿပီး ခုနစ္စီးသာ ဆိပ္ကမ္းအျပင္သို႔ ထုတ္ယူႏုိင္ပါေသးေၾကာင္း၊ အဆုိပါ ကားမ်ားအား ဆိပ္ကမ္း၌ ရက္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ၾကာ ထိန္းသိမ္းခ တစ္စီးလွ်င္ က်ပ္ခုနစ္သိန္းေက်ာ္ကို မည္သူမွ် တာ၀န္ယူ မေပးေဆာင္သည့္ အတြက္ ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားမွသာ ေပးေဆာင္လိုက္ရပါေၾကာင္း၊ ေနာက္ေနာင္ ယခုကဲ့သုိ႔ ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား မျဖစ္ေစရန္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန အေနျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနမ်ားႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းေပးပါရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းမွ အမႈေဆာင္ ဦးေအာင္ႏုိင္ထြန္းက အၾကံျပဳ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မိမိတို႔အေနျဖင့္ ၾကန္႔ၾကာသည့္ အပိုင္းမ်ားကို တတ္ႏုိင္သမွ် ျမန္ေအာင္ ႀကိဳးစားေပးမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ ကိစၥမ်ားသည္ ဆံုးျဖတ္လို႔ မရ၍ အဆင့္ဆင့္ တင္ျပၿပီး အစည္းအေ၀းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာသြားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ဒဏ္ေၾကး ေဆာင္လိုက္ရသည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သူမွာ တာ၀န္ရွိသည္ကို ေျပာ၍ မသင့္ပါေၾကာင္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား ဘယ္သူက သြင္းသလဲ ဆိုသည္ကသာ မည္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိသည္ကို ေပၚလြင္လိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ ျပန္လည္ ရွင္းလင္းခဲ့သည္။ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၏ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရွင္းလင္းပြဲကို မြန္းလြဲ ၂ နာရီခန္႔မွစ၍ ညေန ၅ နာရီေက်ာ္ အထိ က်င္းပခဲ့သည္။
ေမး ။ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူ အသီးသီးက အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနရဲ႕ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကုိ ရွင္းျပေပးတာ၊ အခ်ဳိ႔ပုိင္းေတြမွာ အားနည္းခ်က္၊ ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္ေတြကုိ ၀န္ခံသြားတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မီဒီယာေတြ အပါအ၀င္ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ အၾကံျပဳခ်က္ေတြကုိ လက္ခံမယ္လို႔ ႀကိဳဆုိသြားတဲ့ အခ်က္ေတြကုိ ေတြရတဲ့အတြက္ အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ Eleven Media Group ရဲ႕ ညီေနာင္ကုမၸဏီခြဲ တစ္ခုျဖစ္တဲ Eleven Trading နဲ႔ ပက္သက္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို ရွင္းျပသြားတာ ၾကားလိုက္ရတဲ့အတြက္ နည္းနည္း ရွင္းၿပခ်င္ပါတယ္။ အဲ့ဒီကုမၸဏီနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က အလုံးစုံ အကုန္တူေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သတင္းေရးသားျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကြၽန္ေတာ္က အဲဒီဂ်ာနယ္မွာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္လို႔ တာ၀န္ရွိတဲ့အတြက္ သတင္းေရးသားမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နည္းနည္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဓိက ရည္ရြယ္တာကေတာ့ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနရဲ႕ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အခ်ဳိ႕၊ ဥပမာ-ပံုႏွိပ္စက္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခုတင္သြင္းတဲ့ ပံုႏွိပ္စက္မ်ိဳး မရွိဘူးလို႔ေျပာတာ တကယ္ေတာ့ အဲဒါမဟုတ္ပါဘူး။ အစိုးရဌာန အပါအ၀င္ ဒီပံုႏွိပ္စက္ အမ်ဳိးအစားေတြ တင္သြင္းထား ၿပီးသားေတြ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း တင္သြင္းဖူးပါတယ္။ ဒီပစၥည္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေစ်းႏႈန္းအမွန္နဲ႔ တင္သြင္းတာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း စံုစမ္းလို႔ရပါတယ္။ ေနာက္ ဒီပစၥည္းေတြက ပံုႏွိပ္စက္မွာ Web Machine နဲ႔ Sheet-fed တို႔က အမ်ဳိးအစား မတူပါဘူး။ ဒီသတင္း ေရးသားခ်ိန္မွာ သတင္းေရးသားမႈအတြက္ လိုအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို သက္ဆိုင္ရာ Trading က တာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႔ ေမးျမန္းၿပီးေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အယ္ဒီတာအဖြဲ႔က လုပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဂ်ပန္ကသြင္းတဲ့ စက္ပစၥည္း အမ်ိဳးအစားနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာကို ေစ်းသက္မွတ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရလို႔ရွိရင္ ပံုႏွိပ္စက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ဘယ္လိုတင္သြင္းျပီး ဘယ္လို အေျခအေနေတြ ရွိတယ္ဆိုတာကို ကြၽမ္းက်င္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီမွာ ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း အတြင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္ေက်ာ္ဦးလည္း ရွိပါတယ္။ သူ႔ကိုေမးၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တင္သြင္းတဲ့စက္က အိႏၵိယကလာတဲ့ အမ်ဳိးအစားပါ။ အဲဒီေတာ Web Machine မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Mono Unit ေတြမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ Branded နဲ႔ အိႏိၵယကလာတဲ့ အမ်ဳိးအစားက တန္ဖိုးကြာျခားပါတယ္။ အေမရိကန္က သြင္းတဲ Ronald စက္နဲ႔ စက္ရဲ႕ မူလတန္ဖိုးကတင္ ေဒၚလာသန္းခ်ီ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအမ်ဳိးအစား ပံုစံမ်ဳိး အိႏၵိယမွာ ျပန္ၿပီး တင္သြင္းမယ္ဆိုရင္ ေစ်းႏႈန္း သက္သာပါတယ္။ အခ်ဳိ႕အေၾကာင္း အရာေတြကေတာ့ ရွင္းလင္းပြဲ ျဖစ္စဥ္အတြက္ အျပန္အလွန္ အျငင္းပြားစရာ မလိုပါဘူး။ ကာယကံရွင္ တာ၀န္ရွိသူေတြက ရွင္းျပၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ အျငင္းပြားစရာ မလိုေတာ႔ပါဘူး။ အၾကမ္းဖ်င္း ရွင္းျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မီဒီယာတစ္ခု အေနနဲ႔ ေထာက္ျပေရးသားျခင္းကေတာ့ ဒီဌာနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းပိုင္းေတြမွာ မကြၽမ္းက်င္မႈေတြ၊ အခ်ဳိ႕အပိုင္းေတြမွာ လစ္ဟာမႈေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြ ထိခိုက္ နစ္နာမႈေတြ ရွိတာကို ေထာက္ျပခ်င္တဲ့အတြက္ ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီဌာနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အမ်ားျပည္သူထဲမွာေရာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စံုစမ္းသိရွိရတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြ ရွိရပါတယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ သာမန္၀န္ထမ္းေတြ ထိခိုက္နစ္နာမွာ စိုးတဲ့အတြက္ ဒါေတြကိုလည္း အက်ယ္တ၀ံ့ ေျပာဆိုလိုျခင္း မရွိပါဘူး။ ေမးခြန္းပိုင္း ဆက္ေမးဖို႔ပဲ ဆႏၵရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဌာနေတြရဲ႕ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ရွိ၊မရွိ ဆိုတာကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြ အသိဆံုးပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ဌာနဆိုင္ရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတဲ့အတြက္ တစ္ခါတေလက်ရင္ စီးပြားကူးသန္းနဲ႔ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနၾကားမွာ လုပ္ရတာ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာ သက္ဆိုင္တဲ့ ကာယကံရွင္ေတြ ဒီမွာအမ်ားႀကီး ရွိတဲ့အတြက္ အေသးစိတ္ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ အဓိက ရည္ရြယ္တာကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ ကာလမွာ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ့ စနစ္ေတြနဲ႔ အားလံုး အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ဖို႔ပဲ ဆႏၵရွိပါတယ္။ ေထာက္ျပေျပာဆိုျခင္းဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တာ၀န္ပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေျပာဆိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ကေတာ့ အျငင္းပြားစရာ မရွိပါဘူး။ အျငင္းလည္း မပြားလိုပါဘူး။ ေနာက္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကိစၥ အပါအ၀င္ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြဟာ အမ်ားၾကီး ေျပာစရာလိုမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဘာလို႔ဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက တရား၀င္ ခ်ီးျမႇင့္ထားတဲ့ တရား၀င္လစာေငြနဲ႔ လက္ရွိ တာ၀န္ရွိသူေတြရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈကို ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ရင္ အေျဖသိႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေမးခြန္းတစ္ခုလည္း ေမးလိုပါတယ္။ ကားတင္သြင္းမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကားစီးေရ တစ္သိန္း တင္သြင္းထားျပီး ခ်ိန္မွာ Recondition မကိုက္ညီတဲ့အတြက္ တစ္စီးကို တစ္သိန္း၀န္းက်င္ ဒဏ္ေၾကး ေကာက္ခံေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီထဲက ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ က်ပ္သိန္း တစ္ေသာင္းခန္႔ကို ၀န္ထမ္းေတြကို ဆုေၾကးအျဖစ္ ခြဲေ၀ေပးတယ္လို႔ ၾကားရပါတယ္။ ကားတစ္ခုထဲတင္ မကဘဲ တစ္ျခားကုန္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ဒဏ္ေၾကးေတြကိုပါ အဲဒီလိုမ်ဳိး လုပ္ေဆာင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒါဟာ အမွန္တကယ္ ဟုတ္၊ မဟုတ္၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလုိ ခြဲေ၀ေပးမႈဟာ ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္းအထိ ရရွိျခင္း ရွိ၊မရွိ။ ဘယ္၀န္ထမ္းအဆင့္ေတြပဲ ရတာလဲ၊ အမ်ားဆံုးက ဘယ္သူက ရတာလဲ၊ သိရွိလိုပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ႏွစ္ခုလုပ္ပါတယ္။ မီဒီယာတာ၀န္ အေနနဲ႔ ေထာက္ျပဖို႔ လုိသလို တစ္ဖက္ကေတာ့ အမ်ားျပည္သူ နစ္နာမယ္ဆုိရင္ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္း တာ၀န္ယူေနတဲ႕ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ေကာ္မရွင္ကို တိုင္ၾကားဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္။ အခုလည္း တိုင္ၾကားဖို႔ ျပင္ဆင္ထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီရွင္းလင္းပြဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တုိင္ၾကားမယ့္စာ မိတၱဴေတြကို အားလံုးထံကို ေ၀ေပးသြားမွာ ျဖစ္သလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေမးခြန္းေတြကိုလည္း ေ၀ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကားသိရတဲ့ သတင္းေတြအရ တာ၀န္အရွိဆံုး ညႊန္ခ်ဳပ္ဟာ တစ္ႏွစ္ကို က်ပ္သိန္း ခုႏွစ္ေထာင္ခန္႔ ရရွိတယ္လို႔ အျပင္သတင္းေတြ ၾကားသိရပါတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပက္သက္လို႔ မွန္၊ မမွန္၊ ဟုတ္၊ မဟုတ္ သိရွိလို၍ ေမးျမန္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
Weekly Eleven
ေျဖ ။ Weekly ကေမးသြားတဲ့ ဆုေၾကးေငြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ကေန ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို တရား၀င္ ခ်ီးျမင့္ေပးတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို တရား၀င္ ခ်ီးျမႇင့္ေပးတာ ရွိသလို အမိန္႔နဲ႔ ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြ ထုတ္ၿပီးေတာ့လည္း ခ်ီးျမႇင့္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆုေၾကးေငြ အေနနဲ႕ ဘယ္အေပၚမွာ ခံစားရသလဲဆိုရင္ နံပါတ္တစ္ အခ်က္အေနနဲ႔ ဆိုရင္ ေရြးယူဒဏ္ေငြေပၚမွာ ဆုေၾကးေငြ ခံစားခြင့္ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ျပည္သူ႔ဘ႑ာ သိမ္းၿပီးေတာ့မွ ေလလံတင္ ေရာင္းခ်တာက ရရွိတဲ့ေငြ အေပၚမွာလည္း ဆုေၾကးေငြ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခံစားခြင့္ ရွိပါတယ္။ ခုနက ေမးသြားတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရြးယူဒဏ္ေငြထဲမွာ ပါတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆုေၾကးေငြ ေပးတဲ့အခါမွာ ဒါကိုထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တိုက္႐ိုက္ကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေလလံတင္လိုက္လို႕ သိန္းတစ္ေထာင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရရွိတဲ့ေငြ အားလံုးကို အေကာက္ခြန္ ဦးစီးနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာထဲကို ထည့္သြင္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀င္သြားၿပီးမွ ကြၽန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ အေကာက္ခြန္ ေငြစာရင္း 01, 02 မွာ ဆုေငြ ခ်ီးျမႇင့္ေရးအတြက္ ဆိုၿပီး အေပၚက ျပန္ခ်ေပးတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သာမန္ေငြ အသံုးစရိတ္မွာ ပါလာပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာမွ ႏွစ္အလိုက္၊ ႏွစ္အလိုက္ ၾကာခဲ့တဲ့ဟာေတြေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့မွ ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဆုေငြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့မွ အေကာက္ခြန္ တစ္ခုတည္းက ၀န္ထမ္းေတြပဲ ခံစားခြင့္ရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေကာက္ခြန္နဲ႔ သီးသန္႔ထားတဲ့ ဟာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အေကာက္ခြန္နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးမွ ဖမ္းတဲ့ ရဲတို႔၊ သစ္ေတာ၊ သတၳဳတြင္း၊ ေနာက္ေဒသ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ အားလံုးေပါ့။ မီးသတ္ အကုန္လံုး ပါလာလို႔ ဖမ္းဆီးမႈထဲမွာ ပါလာတယ္ဆိုရင္ အဲဒီ Case တစ္ခုတည္းမွာ ပါလာရင္ ဖမ္းၿပီး ေလလံတင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေရႊးယူဒဏ္ေငြ ရတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေငြခ်က္ခ်င္း မရေသးေပမယ့္ အဲဒီလူေတြကို ကူညီသူ အေနနဲ႕ လည္းေကာင္း၊ ဖမ္းဆီးသူ အေနနဲ႔ လည္းေကာင္း ရေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သတင္းေပး အေနနဲ႔လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုပဲ တိုက္႐ိုက္ သတင္းေပးမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖဲြ႕ကိုသတင္းေပးၿပီးေတာ့ ပူးေပါင္း ဖမ္းတယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႕က အဲဒီသတင္းေပးသူကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က လွ်ဳိ႕၀ွက္ေပးထားတယ္။ သူ႕အတြက္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္မွာ ရရွိတဲ့အေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့မွ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို တိုင္းနဲ႕ျပည္နယ္ကို ေပးရပါတယ္။ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ဗဟိုရန္ပံုေငြထဲကို ထည့္ပါတယ္။ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို သတင္းေပးရွိခဲ့ရင္ ေပးပါတယ္။ မရွိခဲ့ဘူးဆို လို႔ရွိရင္ ဗဟိုရံပံုေငြထဲကို ျပန္သြားပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ျပည္ေထာင္စု ဆုေငြနဲ႕ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရထဲကို ၀င္ပါတယ္။ သတင္းေပး ၁၀၊ ဆုေၾကးေငြ ၁၀ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ က်ပ္သိန္း ခုႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရခဲ့ဖူးတဲ့ အေျခအေန မရွိပါဘူး။ ၂၀၁၂-၁၃ ဘတ္ဂ်က္ကို ျပန္တြက္တဲ့ အမႈေပါင္း ၃၄၁၃ ခုကိုတြက္တာ ဌာနဆိုင္ရာေတြ မိတ္ဖက္ အဖဲြ႕အစည္းေတြလည္း ပါတယ္။ အားလံုးကို ျပန္အခ်ဳိး ခ်လိုက္တယ္။ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနေတြကို ေပးစရာ ရွိတာေပးၿပီး က်ပ္သိန္းေပါင္း ၁၅၀၀ ထဲမွာ ျပန္တြက္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး အျမင့္ဆံုးရတာမွ က်ပ္ႏွစ္သိန္းပဲ ရပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြကို ေပးဖို႕ရွိပါတယ္။ အနည္းဆံုး ၀န္ထမ္းအေနနဲ႔ကေတာ့ ဓာတ္ေလွကား ေမာင္းတဲ့သူက က်ပ္ငါးေသာင္းေက်ာ္ရမယ္။ က်ပ္သိန္းေပါင္း ခုႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရခဲ့သလားဆိုတာကေတာ့ မရခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ရရွိခံစားတဲ့ အခ်ိန္မွာ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန တစ္ခုတည္း သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ထမ္းေတြလည္း ပါ၀င္လာတယ္။ ေလလံတင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေရြးယူတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တိုက္႐ိုက္ေပးတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီအားလံုးထဲကမွ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေပၚမွာ အပံု ၁၀၀ ပံုၿပီးေတာ့မွ ခြဲေ၀ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ စနစ္တက် ႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္တမ္းအေနနဲ႔ တရား၀င္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၊ စီမံဌာနခြဲ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဇာ္လင္း
ေမး ။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ အဂတိ လုိက္စားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမႈဘယ္ႏွစ္ခုမွာ အရာထမ္းေတြကို စစ္ေဆးခဲ့တာ ရွိသလဲ။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ အေရးယူခဲ့သလဲ၊ ဘယ္လို အဂတိမ်ဳိးေတြကို လုိက္စားခဲ့သလဲ။
News Watchဂ်ာနယ္
ေျဖ ။ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ခုႏွစ္ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ႏွစ္ဦးကို ျဖဳတ္ပစ္တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ထပ္ ၃၃ ဦးကို တစ္ဆင့္နိမ့္ ရာထူးနဲ႔ ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ မပတ္သက္တဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို ေျပာင္းေရႊ႕တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ေတြကို ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္။
အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၊ စီမံဌာနခြဲ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဇာ္လင္း
ေမး ။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ထဲမွာ အဂတိ လုိက္စားမႈေတြ ရွိတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘယ္ႏွစ္မႈေလာက္ ရွိပါသလဲ။ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာထဲက အဂတိ လိုက္စားမႈေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ပါသြားပါသလဲ။ ဒီႏွစ္ထဲမွာ အဂတိ လိုက္စားမႈေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္ ထားပါသလဲ။
မဇၥ်ိမ
ေျဖ ။ တစ္မႈသာရွိေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့ၿပီး နစ္နာသြားသည့္ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာ ပမာဏကိုမူ ေျဖၾကားမႈ မျပဳခဲ့ပါ။
0 comments:
Post a Comment