ျပည္တြင္းေစ်းကြက္တြင္း ၀င္ေရာက္လာေသာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံလုပ္ မုန္႔မ်ားအား အေျခခံပညာ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ေစ်းဆုိင္မ်ား၌ လံုး၀မေရာင္းခ်ရန္ တားျမစ္ထားေၾကာင္း ေကာလင္းၿမိဳ႕နယ္ ပညာေရးမွဴး႐ံုးမွ သတင္းရရွိသည္။
“ေက်ာင္းသားကေလးငယ္ေတြ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ မုန္႔မ်ိဳးစံု၊ ခ်ဥ္စပ္ထုပ္ေတြစားၿပီး ၀မ္းပ်က္၀မ္းေလွ်ာျဖစ္သလို ဗုိက္ေအာင့္တာေတြလည္း မၾကာခဏျဖစ္တယ္လို႔ ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္ ေက်ာင္းသားမိဘအခ်ိဳ႕က ေျပာဆုိေနတာေၾကာင့္ ယခုလုိ တားျမစ္လုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက ထုတ္တဲ့မုန္႔ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေက်းလက္ေဒသမွာ ေရာင္းခ်တာနည္းသလို ၀ယ္စားတဲ့ကေလးေတြလည္း မရွိသေလာက္ပါဘဲ။ တ႐ုတ္မုန္႔ေတြ အစားမ်ားတာ ၿမိဳ႕ေပၚက ကေလးေတြဆိုေတာ့ ႀကိဳတင္ကာကြယ္တဲ့ သေဘာအေနနဲ႔ ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ေစ်းဆိုင္ေတြကို မေရာင္းခ်ဖို႔ တားျမစ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္”ဟု ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴး ဦးသန္းထြန္းဟန္က ေျပာၾကားသည္။
“တ႐ုတ္မုန္႔ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၿမိဳ႕ေပၚေက်ာင္းတက္တဲ့ ကေလးေတြ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး စားသံုးေနတာေတြ အၿမဲေတြ႕ေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ရပ္ကြက္ေတြမွာဆိုရင္ အဲဒီမုန္႔ေတြစားလို႔ ဗိုက္ေအာင့္တာေတြ ၀မ္းကိုက္တာေတြ ရွိၾကတယ္လို႔ မၾကာခဏ ၾကားေနရတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းမွာေတာ့ အဲဒီမုန္႔ေတြစားလို႔ ျဖစ္တယ္ဆိုတာေတာ့ မၾကားမိခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တ႐ုတ္က၀င္တဲ့ မုန္႔ေတြမွ တားျမစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းသူ/သားေတြ ေရခဲေခ်ာင္းစားရင္ေတာင္ တားျမစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေရခဲေခ်ာင္းထုတ္လုပ္တဲ့အခါမွာ အသံုးျပဳတဲ့ေရဟာ သန္႔ရွင္း/မသန္႔ရွင္းဆိုတာ မသိရေတာ့ မသန္႔ရွင္းတဲ့ေရနဲ႔ ထုတ္လုပ္ၿပီး ေရာင္းခ်တယ္ဆုိရင္ ကေလးေတြအတြက္ ၀မ္းပ်က္၀မ္းေလွ်ာေရာဂါေတြ ျဖစ္မွာစိုးလို႔ ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာလည္း မစားဖို႔တားျမစ္သလို ေရာင္းခ်ခြင့္လည္း မေပးထားပါဘူး”ဟု ေျမာက္အင္း အ.မ.က ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးညိဳျမင့္က သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ယခုအခါ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ေစ်းကြက္ထုိးေဖာက္မႈမ်ားတြင္ ဟင္းခ်ိဳမႈန္႔၊ ၾကက္အူေခ်ာင္း၊ မုန္႔မ်ိဳးစံု အမ်ားဆံုးပါ၀င္ၿပီး ထိုပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္သည့္ ရက္စြဲ၊ သက္တမ္းကုန္ဆံုးသည့္ ရက္စြဲ မပါေသာေၾကာင့္ စားသံုးသူမ်ားအတြက္ အႏၲရာယ္ရွိႏုိင္ၿပီး ထုိစားေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ားသည္ နယ္စပ္မွတစ္ဆင့္ ၀င္ေရာက္လာမႈမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ မုန္႔မ်ားသည္ ေစ်းႏႈန္းသက္သာသလို ထုပ္ပိုးမႈေကာင္း၍ မ်က္ႏွာပန္းလွသည့္အတြက္ အခါႀကီး၊ ရက္ႀကီးေန႔မ်ားတြင္ ကန္ေတာ့ၾကသည့္အခါ ျပည္တြင္းထုတ္ မုန္႔မ်ားထက္ ထုပ္ပိုးမႈစနစ္ ေကာင္းျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းမုန္႔မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ၎မုန္႔မ်ားသည္ ပိုမိုအေရာင္းသြက္လ်က္ ရွိသည္။
0 comments:
Post a Comment