တနဂၤေႏြေန႕ထုတ္ The Messenger ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။
"လူေတြ သိပ္မေၾကာက္တတ္ၾကေတာ့ဘူးဆိုရင္"ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ၂၀၁၁ခု ေအာက္တိုဘာလက ကြၽန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးေရးခဲ့ဖူးတယ္ဗ်။ ထိုစဥ္ကာလတစ္၀ိုက္ ျပည္သူအလႊာအသီးသီးမွာ ေျပာရဲ ဆိုရဲ လုပ္ရဲ ကိုင္ရဲ ရွိလာၾကတာကို ေက်နပ္ပီတိျဖစ္လ်က္ အဆိုပါေဆာင္းပါးကို ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ ေရးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႕တိုင္းျပည္မွာ မရွက္သင့္တဲ့ေနရာမွာ ရွက္၊ ရွက္ရမယ့္ေနရာမွာ မရွက္ဘဲ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ရဲသူေတြ မ်ားျပားခဲ့တာကို ေတြ႕ေနျမင္ေနခဲ့ရတာ စိတ္မခ်မ္းသာဘူးဗ်ာ။
အဲဒီထက္ဆိုးတာက ျမင္ျမင္ကရာကို ေၾကာက္ေနခဲ့ၾကတာကို စိတ္ထဲ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ဗ်။
ေလာကပါလတရားႏွစ္ပါး
အရွက္နဲ႔ အေၾကာက္ဆိုတဲ့ ဟီရိနဲ႔ၾသတၱပၸတရားႏွစ္ပါးဟာ ေလာကႀကီး ပ်က္စီးမသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ ေလာကပါလတရားႏွစ္ပါးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုး သိၾက ပါတယ္ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္တဲ့အရွက္တရား ဆိုတာ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရမွာကို ရွက္ျခင္းကို ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္။ ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ အေၾကာက္တရားဆိုတာ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရမွာကို ေၾကာက္ျခင္းကို ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္ဆိုတာေတြကိုေတာ့ လူတိုင္း တိတိက်က် ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္သေဘာေပါက္ၾကတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ မထင္ဘူး ဗ်။ ဒီလိုျဖစ္ရျခင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ရာစုႏွစ္တစ္၀က္ၾကာ လႊမ္းမိုးတြင္က်ယ္သြားခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ကလည္း အေရးႀကီးတဲ့ တစ္ခန္း တစ္က႑က ပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ့တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုခ်င္တယ္ဗ်။
မ်က္ႏွာေျပာင္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ
ဒါေၾကာင့္လည္း ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းတစ္ဦးက "ကြၽန္ေတာ့္လခကေတာ့ ၄၅၀က်ပ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ဆိုက္ကေတာ့ တစ္လတစ္ေသာင္း ေလာက္ ရပါတယ္" ဆိုတဲ့စကားမ်ိဳးကို လူပံုအလယ္မွာ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကားစြာ ေျပာရဲတဲ့၊ အဲဒီလိုေျပာတဲ့လူကို ပတ္၀န္းက်င္က လူမ်ားစုက အထင္ႀကီးေလးစားအားက်တဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၀ိုင္းၾကည့္ၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု အဲဒီကာလအတြင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ ထြန္းကားခဲ့တာ ျဖစ္တယ္ဗ်။
အမ်ားအက်ိဳးကို ရြပ္ရြပ္ခြၽံခြၽံေဆာင္ရြက္ရမယ့္ကိစၥမ်ိဳးမွာေတာ့ ေၾကာက္ရြံ႕ေနၿပီး အခြင့္အေရးယူတဲ့ေနရာ၊ အမ်ားပိုင္ပစၥည္း အလဲြသံုးစားလုပ္တဲ့ေနရာ ေတြမွာေတာ့ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေရွ႕တန္းထြက္ မ်က္ႏွာေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ မေၾကာက္မရြံ႕ လုပ္ေဆာင္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု ထြန္းကားခဲ့တာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ အမွန္တကယ္ ရွက္သင့္၊ ေၾကာက္သင့္တဲ့ကိစၥေတြကိုေတာ့ မရွက္မေၾကာက္လုပ္ၾကၿပီး မရွက္သင့္ မေၾကာက္သင့္တဲ့ကိစၥေတြက်ေတာ့ ရွက္ခဲ့ၾက ေၾကာက္ခဲ့ၾကတဲ့ "ဖုန္းဆိုးက်တ္တီး" ကာလႀကီးတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ။
ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္တဲ့အစဥ္အလာ
အခုေတာ့ ေဇာက္ထိုးေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနခဲ့တဲ့ အဲဒီဟီရိနဲ႔ ၾသတၱပၸတို႔ရဲ႕ ပုံရိပ္ေတြဟာ မၾကာေသးခင္ ရက္ပိုင္း လပိုင္း အနည္းငယ္အတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈေတြေၾကာင့္ ျပန္လည္ တည့္မတ္လာၿပီလို႕ ဆိုခ်င္တယ္ဗ်။ လူေတြဟာ မိမိတို႕ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႕ ေတာင္းဆိုရေကာင္းမွန္း သိလာၾကတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ျခင္း အစဥ္အလာေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာရင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေရွ႕ေရးအတြက္ အလားအလာေကာင္းတယ္လို႕ ေျပာႏိုင္မယ္ဗ်။
ဒါေတာင္ ျပည္ၿမိဳ႕မွာ ဆႏၵျပသူေတြကို အင္အားသုံး ရိုက္ႏွက္ ဖမ္းဆီး ႏွိမ္နင္းတာမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္လို႕ လွ်ပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္မွာ ဖတ္လိုက္ရေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ အေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။ ဒါမ်ိဳး ေနာက္ေနာင္ မျဖစ္ေအာင္ တာ၀န္ႀကီးႀကီး ရွိသူမ်ားက သတိေပးၾကပါလို႕ ႏိႈးေဆာ္လိုပါတယ္။ ထစ္ခနဲရွိ ရိုက္ဟယ္ ႏွက္ဟယ္ ပစ္ဟယ္ ခတ္ဟယ္ ဆိုတဲ့ေခတ္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္အစိုးရဟာ ယခင္အစိုးရမ်ားနဲ႕မတူဘူးဆိုတာကို ေအာက္ေျခမ်ားကပါ သက္ေသျပဖို႕ လိုေနပါၿပီ။
ေဒါက္တာသာလွကိုသတိရတယ္
ေၾကာက္တယ္ မေၾကာက္ဘူးဆိုတဲ့ ျပႆနာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ခ်စ္ခင္ေလးစားတဲ့ ကြယ္လြန္သူ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသာလွရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳတစ္ခုကို သတိရတယ္ဗ်ာ။
ေဒါက္တာသာလွဆိုတာ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္း၊ ဘူမိေဗဒပညာရွင္ ဆရာႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေန၀င္းနဲ႕ မတည့္လို႕ တိုင္းျပည္က ထြက္သြားၿပီး ႏုိင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ အဆင့္ျမင့္ရာထူးတာ၀န္ေတြ ထမ္းေဆာင္ကာ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့မွ ျမန္မာျပည္ျပန္လာ ေနထိုင္ တယ္။ ၁၉၉၀ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပ ေတာ့မယ္ ဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္မယ့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (အမတ္)ေလာင္းေတြကို စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေပးဖို႕ သမာသမတ္ရွိတဲ့ တိုင္းျပည္မ်က္ႏွာဖုံး လူႀကီးမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အကူအညီေတာင္းတယ္။ အဲဒါနဲ႕ပဲ ေဒါက္တာသာလွဟာ ဒီခ်ဳပ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း စိစစ္ေရး ဗဟိုအဖြဲ႕မွာ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။
၁၉၉၁ မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဘယ္လ္ဆုရၿပီး မၾကာခင္မွာ ေဒါက္တာသာလွကို သက္ဆိုင္ရာက ဖမ္းဆီးတယ္။ သိပ္ေတာ့မၾကာဘူး၊ လပိုင္းေလာက္ပဲ ၾကာၿပီး ျပန္လြတ္လာတယ္လို႕ ၾကားခဲ့ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ္က နရသိန္က မထြက္ရေသးလို႕ အေသးစိတ္မသိခဲ့ပါဘူး။
အမတ္ေလာင္း စိစစ္ေပးတာ အျပစ္လား
၁၉၉၅ ခုႏွစ္ထဲမွာ ဆရာနဲ႕ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ဆုံမိေတာ့ အက်ိဳး အေၾကာင္း ေမးၾကည့္တဲ့အခါ ဆရာက ခုလို ေျပာျပပါတယ္။
ပထမတစ္ခ်က္ ဆရာ့ကို စစ္ေၾကာေမးျမန္းတာက အင္အယ္လ္ဒီ အမတ္ေလာင္းေတြ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေပးတဲ့အဖြဲ႕မွာ ဘာေၾကာင့္ ပါခဲ့တာလဲတဲ့။ ဆရာက ျပန္ေျဖတယ္။ အဲသလို ပါ၀င္ခဲ့တာဟာ အျပစ္ရွိသလား၊ ဘယ္ပုဒ္မနဲ႕ ၿငိစြန္းသလဲ အဲသလို ျပန္ေမးလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆက္ေျပာတယ္။ အမတ္ေလာင္း လူေကာင္းသူေကာင္းေတြရဖို႕ ေရြးေပးတာ တိုင္းျပည္ ေကာင္းက်ိဳးအတြက္လုပ္ေပးခဲ့တာျဖစ္တယ္၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရး ပါတီက ဆရာ့ကို အရင္လာခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အလားတူ ေရြးေပးပါလို႕ ေျပာလာရင္ ဆရာ အင္တိုက္အားတိုက္ ေရြးေပးမွာပဲ၊ ခုေတာ့ အင္အယ္လ္ဒီကလူေတြက အကူအညီေတာင္းရေကာင္းမွန္းသိလို႕ လာေျပာေတာ့ ဆရာလက္ခံလိုက္တာ ေပါ့လို႕ ေျပာလိုက္တယ္။ သူတိ္ု႕ ဘာမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဘယ္လ္ဆုနဲ႕ ထိုက္တန္မႈ
ေနာက္တစ္ခ်က္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏိုဘယ္လ္ ဆုရတာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ထိုက္တန္တယ္ထင္သလား၊ ဘယ္လို ထင္သလဲလို႕ ေမးတယ္။ ေမးခြန္းထုတ္တဲ့အရာရွိက မထိုက္တန္ဘဲနဲ႕ရတာလို႕ ေျဖေစခ်င္တဲ့ ႏွပ္ေၾကာင္း ေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာတယ္။ ဆရာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏိုဘယ္လ္ဆုနဲ႕ ထိုက္တန္တာ မထိုက္တန္တာကို ဆရာ မေျပာဘူး၊ ႏိုဘယ္လ္ဆု ေရြးခ်ယ္တဲ့ ေကာ္မတီအေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆိုၿပီး အဲဒီေကာ္မတီမွာ ဘယ္လုိ လူေတြပါတယ္ဆိုတာ ေျပာျပတယ္။ ဒီလိုလူေတြက ေရြးတဲ့ဆုဟာ မထိုက္တန္သူဆီဘယ္လိုမွ မေရာက္ႏိုင္ဘူးလို႕ ေျပာလိုက္တယ္။
နံေစာ္ေနတဲ့ ေခါင္းစြပ္ႀကီးနဲ႕
သည္လိုနဲ႕ ေခါင္းစြပ္ႀကီး စြပ္ၿပီး ေခၚသြားလိုက္ အခ်ဳပ္ခန္းထဲ ျပန္ထည့္ထားလိုက္နဲ႕ ရက္ေတြၾကာလာတယ္။ ေသးေပါက္ေခ်းပါ အခန္းျပင္ ထြက္ရင္လဲ မဲညစ္ နံေစာ္ေနတဲ့ ေခါင္းစြပ္ႀကီး ေခါင္းေပၚက စြပ္ခ်ၿပီး ေခၚထုတ္ ေခၚသြင္းလုပ္တယ္။ တစ္ရက္မွာ အဲသလို ေခၚထုတ္ေခၚသြင္းလုပ္ရတဲ့ အၾကပ္လား တပ္သားလားေတာ့ မသိပါဘူး၊ လူရြယ္တစ္ေယာက္က "ဆရာႀကီၤးရယ္၊ ဒုကၡမ်ားလိုက္တာ၊ သူတို႕ေရးေစခ်င္သလို ေရးေပး လိုက္ပါေတာ့လား။ ေတာ္ၾကာ ဆရာႀကီးအတြက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္မယ္" လို႕ ေျပာတယ္။
မမွန္တာေျပာရတဲ့ ဒုကၡက ပိုႀကီးတယ္
ဆရာက ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ "မင္းက ငါ့ကို ဒုကၡမ်ားတယ္လို႕ ေျပာတယ္၊ ငါကေတာ့ ခုလို ခံရတဲ့ ဒုကၡထက္ မဟုတ္မမွန္တာကို ေျပာလိုက္ရတဲ့ ဒုကၡက ပိုႀကီးတယ္လို႕ ထင္တယ္။ အခု ငါ ေသးေပါက္ေခ်းပါ အခ်ိန္တိုင္း မင္းတို႕က ငါ့ကို ေခါင္းစြပ္ႀကီးနဲ႕ ထုတ္လိုက္ သြင္းလိုက္ လုပ္တယ္။ အဲဒါကို ငါက ဒုကၡခံေနရတယ္လို႕ ထင္လိုက္တာနဲ႕ မင္းတို႕ကို ငါေၾကာက္ သြားၿပီ။ အခု ငါက ဒါေတြကို ဒုကၡလို႕ မထင္ဘူးဆိုေတာ့ ငါ ဘာကိုမွ ေၾကာက္စရာမရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ မင္းတို႕ ငါ့ကို ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ဖမ္းထားမလဲေတာ့ ငါ မသိဘူး၊ ငါေသခ်ာသိတာကေတာ့ မင္းတို႕ ငါ့ကို သတ္မပစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ငါ့ဒုကၡၿငိမ္းေအာင္ဆိုၿပီး မဟုတ္မမွန္တာေတြကို ငါ မေရးႏိုင္ဘူး၊ မေျပာႏိုင္ဘူးကြယ္"
အထက္ပါစကားမ်ားကို စစ္ေၾကာေရးစခန္းမွာ ေျပာခဲ့ေၾကာင္း ဆရာ ေဒါက္တာသာလွက ေျပာျပပါတယ္။
ေဒါက္တာသာလွရဲ႕ အျမင္မ်ိဳးကို ယခု လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ခံယူလာေနၿပီလားလို႕ ကြၽန္ေတာ္ ေတြးေနမိပါတယ္။ လူေတြဟာ ဒုကၡလို႕ ထင္ရတာေတြကို ဒုကၡလို႕ မျမင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ အေၾကာက္တရားေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး သတၱိေတြ ဘယ္က ေရာက္လာမွန္းမသိဘဲ ေရာက္လာေတာ့တာပဲေပါ့ဗ်ာ။
by Maung Wuntha
0 comments:
Post a Comment