စာဖတ္ေနသူေပါင္း

We can check your plugins and stuff
ဆံုေနၾက မွ လာေရာက္ၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ားကို အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္..
We can check your plugins and stuff လူထုနဲ႔ တိုင္းျပည္သာေကာင္းစားေအာင္လုပ္ေပး ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ပါတီပဲျဖစ္ျဖစ္ ေထာက္ခံတယ္

Thursday, April 26, 2012

ထြက္ေပါက္မရွိသည့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ျဖစ္ေအာင္ NLD မလုပ္

အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ က်မ္းက်ိန္လႊာ စကားရပ္ျပင္ဆင္ေပးေရးသည္ ထိပ္တုိက္ရင္ဆုိင္ေရးႏွင့္ ထြက္ေပါက္မရွိသည့္ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္သို႔ ေရာက္ရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္သည္ဆိုေသာ ေျပာဆိုမႈမ်ားကို ပယ္ခ်လိုက္ၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈျဖင့္ မၾကာမီ ေျပလည္သြားမည္ဟု ေျပာဆိုလုိက္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းရွိ ေနအိမ္တြင္ အီတလီႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး Mr. Giulio Terzi di Sant'Agata ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္စဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေအာက္သက္ဝိုင္း / ဧရာဝတီ)

ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းရွိ ေနအိမ္တြင္ အီတလီႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး Mr. Giulio Terzi di Sant’Agata ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံအၿပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ထိုသို႔ ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

“က်မတို႔က က်မ္းက်ိန္လႊာျပႆနာကို ထြက္ေပါက္မရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေရးလမ္းစဥ္အထိ၊ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္လာတဲ့အထိ တြန္းပို႔ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီကိစၥက လုပ္ထံုးလုပ္နည္းဆုိင္ရာ အခက္အခဲတခုျဖစ္တယ္။ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာ မဟုတ္ဘူး။ မၾကာခင္ ေျပလည္သြားပါလိမ့္မယ္။ က်မအေနနဲ႔ အားလုံးက သေဘာတူရမယ္ဆိုတာမ်ဳိး စိတ္တူကိုယ္တူ ျဖစ္ရမယ္လို႔ မဆုိလိုဘူး။ ဒါက ဒီမုိကေရစီပဲ။ က်မ ေထာက္ခံသူေတြကုိ ေျပာခ်င္တာက ဒါက သိပ္မၾကာခင္ ေျပလည္သြားမွာပါ” ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာသည္။

အစုိးရသည္ NLD ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ႏုိင္ေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒ၊ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒမ်ားတြင္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံကို ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ပါမည္ဆုိေသာ စကားရပ္အစား ေလးစားလိုက္နာပါမည္ဟု ျပင္ဆင္ေပးထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းျပင္ဆင္ခ်က္ႏွင့္ က်မ္းက်ိန္လႊာသည္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုကိစၥသည္ သာမန္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းဆုိင္ရာ ျပႆနာ (Technical problem) တခုမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ဆုိသည္။

“က်မအေနနဲ႔ စစ္တပ္လႊမ္းမုိးထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကို ထိပ္တုိက္ရင္ဆုိင္မႈ လုပ္ရမယ့္ေနရာလို႔ မျမင္ပါဘူး။ ထိပ္တုိက္ ရင္ဆုိင္သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါကုိ စစ္တပ္နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရး တရပ္လို႔ပဲ ႐ႈျမင္ပါတယ္။ တဦးကို တဦး နားလည္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကျခင္းျဖင့္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္” ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာသည္။

၄င္းအေနႏွင့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမားအျဖစ္ ယုံၾကည္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားတြင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ခဲ့သကဲ့သို႔ လႊတ္ေတာ္တြင္းလြင္လည္း ျပည္သူမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာသည္။

“က်မ္းက်ိန္လႊာကိစၥက ျပည္သူေတြကို ကတိေပးခဲ့တဲ့ အတုိင္း က်မတို႔ရဲ႕ကတိေတြကို က်မတို႔က ျပန္ၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ ေဖာ္တာျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔က အခုလုပ္ေနတာေတြက က်မတုိ႔ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီက ကတိေပးခဲ့တာေတြနဲ႔ အေျပာင္းအလဲမရွိဘဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီမွာ တမ်ဳိးေျပာ၊ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ တမ်ဳိးေျပာ အဲဒီလိုမ်ဳိး ႏုိင္ငံေရးသမားေတြမွာ NLD မပါဘူး” ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဆုိသည္။

NLD သည္ တင္းမာေသာ လမ္းစဥ္ကို ကိုင္စြဲခဲ့ေသာ ပါတီမဟုတ္ေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “က်မ ထင္တာကေတာ့ အရင္တုန္းက က်မတင္ မကပါဘူး၊ က်မတုိ႔ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ အျမင္ေတြကို အမ်ားျပည္သူနဲ႔ တကမာၻလုံးက သိဖို႔ခက္ပါတယ္။ က်မတို႔က အင္မတန္မွ အကန္႔အသတ္ေတြၾကားထဲက လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ အထင္၊ က်မတို႔ရဲ႕ အျမင္၊ က်မတို႔ရဲ႕ အေနအထား၊ မူ၀ါဒေတြကို အမ်ားသိေအာင္ ေျပာႏုိင္ခြင့္ေတြ မရွိခဲ့ပါဘူး။ အခုေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ မူ၀ါဒသေဘာတရားေတြကို အမ်ားသိေအာင္ ေျပာႏုိင္ခြင့္ေတြ ရလာလို႔ က်မတို႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ေပ်ာ့ေျပာင္းတယ္လုိ႔ ထင္လာတာလို႔ က်မထင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ က်မတုိ႔ အစကတည္းကလည္း ေပ်ာ့ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။ က်မတို႔ အၿမဲေျပာတယ္။ က်မတို႔ မေပ်ာ့ေျပာင္းတဲ့ေနရာက ဒူးေခါင္းပဲရွိတယ္။ ဒူးေတာ့ မေထာက္ဘူး” ဟု ဆုိသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အတၳဳပၸတၱိ႐ုပ္ရွင္ The Lady ဇာတ္ကားကို ၾကည့္႐ႈၿပီးေနာက္ ဧၿပီလ အေစာပိုင္းတြင္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဟီလာရီ ကလင္တန္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ တယ္လီဖုန္းမွ စေကားေျပာဆိုစဥ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္ နာမည္ႀကီး ပုဂၢိဳလ္တဦးအျဖစ္မွ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္လာၿပီ ဆိုသည့္အခ်က္ကို ေထာက္ျပခဲ့ေၾကာင္း၊ သူ႔အေနျဖင့္လည္း ထိုလမ္းမ်ိဳးေလွ်ာက္ခဲ့ရ၍ မလြယ္ကူသည္ကို သိေၾကာင္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လႊတ္ေတာ္သို႔ သြားရမည္ျဖစ္ရာ အေပးအယူမ်ား လုပ္ရေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး ထိုကိစၥသည္ပင္ ဒီမုိကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္မႈျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ျပေျပာဆိုခဲ့ေသးသည္။

ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး Mr. Giulio Terzidi ကမူ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဒီမုိကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေရွ႕ဆက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေတာင္းဆုိၿပီး ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား အားလုံး ျခြင္းခ်က္မရွိ ျပန္လႊတ္ေပးရန္၊ တုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ တုိက္ပြဲမ်ား ရပ္တန္႔ေရး ေတာင္းဆုိၿပီး ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္မလွည့္လွ်င္ စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔မႈ ဆုိင္းငံ့ျခင္းလည္း ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိသည္။

အီတလီ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ေပးအပ္မည့္ ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးအကူအညီမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္တို႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ဧရာ၀တီ

0 comments: