စာဖတ္ေနသူေပါင္း

We can check your plugins and stuff
ဆံုေနၾက မွ လာေရာက္ၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ားကို အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္..
We can check your plugins and stuff လူထုနဲ႔ တိုင္းျပည္သာေကာင္းစားေအာင္လုပ္ေပး ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ပါတီပဲျဖစ္ျဖစ္ ေထာက္ခံတယ္

Wednesday, December 14, 2011

အမ်ိဳးသား ကဇာတ္ရံုႀကီး ဘယ္သူရမလဲ

အမ်ိဴးသားကဇာတ္ရုံႀကီး

ၿမန္မာ့ႏုိင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ၊ ႏုိင္ငံအဆင့္ ကပြဲသဘင္ေတြ အမ်ားဆုံး က်င္းပရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ တခုတည္းေသာႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ အမ်ိဴးသားကဇာတ္ရုံႀကီးကုိ ပုဂၢလိက လက္ထဲ လႊဲအပ္ ေရာင္းခ် ေတာ့မယ္လုိ႔ ၾကားရပါတယ္။

ၾကားရတဲ့ သတင္းေတြအရေတာ့ လက္ရွိ ျပန္ၾကားေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာနကို ပူးတြဲတာဝန္ ယူထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဆန္းက Forever ကုမၸဏီ ဒါရိုက္တာ ဦးဝင္းေမာ္လက္ထဲ လႊဲေျပာင္းေတာ့မယ္ ဆိုတာပါပဲ။

ဦးဝင္းေမာ္ ဆိုတာကေတာ့ Forever Group ကုမၸဏီကို ထူေထာင္သူတဦးျဖစ္ၿပီး နအဖ လက္ထက္ကတည္းက ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာနေတြကို ပိုင္တဲ့သူလို႔ သတင္းေမႊးပါတယ္။ IT နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အလုပ္ ေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔ အထိန္းသိမ္းခံရၿပီးေနာက္ပိုင္း ႏုိင္ငံအဆင့္ လုပ္ခြင့္အရဆံုး ကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ Forever ဟာ လက္ရွိ MRTV4 အပါအဝင္ မႏၱေလး FM စတဲ့ ေရဒီယို၊ ရုပ္သံလုပ္ငန္း တခ်ိဳ႕ကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ရတဲ့ ကုမၸဏီျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ရန္ကုန္ ေရခဲဆုိင္က ပန္တ်ာေက်ာင္းလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု အႏုပညာေက်ာင္းမွာပါ သူ႔ရဲ႕ Forever သင္တန္းေတြ ဖြင့္ခြင့္ရထားတာပါ။ ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္မွာလည္း ဗီဒီယို တည္းျဖတ္ေရး သင္တန္းေတြ ေပးခြင့္လည္း ရထားပါေသးတယ္။

အခု အမ်ိဳးသားဇာတ္ရံုႀကီးကို Forever လက္ထဲ လႊဲေပးၿပီး ပုဂၢလိက အေနနဲ႔ ျပန္လုပ္စားေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဆန္းလည္း ရွယ္ယာပါႏုိင္တယ္လို႔ နီးစပ္တဲ့ အသိုင္းအဝန္းက ေျပာေနၾကပါတယ္။ ကဇာတ္ရံုအျဖစ္ပဲ ျပန္ငွားစား မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အရင္က မႏၱေလး အမ်ိဳးသားကဇာတ္ရံု သတင္းေတြလို ဟိုတယ္ပဲ ဖြင့္စားမလား ဆိုတာေတာ့ အတိအက် မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဧရာဝတီက ဦးဝင္းေမာ္ကို ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းဖို႔ ႀကိဳးစားေပမယ့္ ေျဖၾကားျခင္းမျပဳပါ။

အမ်ိဳးသားကဇာတ္ရုံႀကီးကုိ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္က စဖြင့္လွစ္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ႏုိင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဖလွယ္ေရး အစီအစဥ္အျဖစ္ တရုတ္ႏုိင္ငံက ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ ေဆာက္လုပ္ ေပးခဲ့တာပါ။

အရင္က အမ်ိဳးသားဇာတ္ရုံေနရာမွာ ေလဟာျပင္ဇာတ္ရုံအေနနဲ႔ ကျပေဖ်ာ္ေျဖဖို႔ ဇာတ္စင္ပဲရွိၿပီး ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ေတြက အမုိးအကာ ဘာမွ မရွိတဲ့ေလဟာျပင္ထဲမွာ ၾကည့္ရႈၾကရတဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ ေလဟာျပင္ဇာတ္ရုံဆိုၿပီး ေခၚေ၀ၚခဲ့ပါတယ္။

ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္က ဒီအေဆာက္အအံုႀကီးဟာ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးေတြ တေယာက္ၿပီး တေယာက္ ေျပာင္းလဲသြားေပမယ့္ အခုထက္ထိ ႏုိင္ငံအဆင့္ အႏုပညာကပြဲသဘင္ မွန္သမွ်နဲ႔ ႏုိင္ငံတကာက ယဥ္ေက်းမႈ ဖလွယ္ေရး အစီအစဥ္အျဖစ္လာေရာက္ ေဖ်ာ္ေျဖတဲ့ ပြဲေတြကို ဒီဇာတ္ရုုံႀကီးမွာပဲ မေျပာင္းမလဲ တင္ဆက္ကျပေနခဲ့ၾကရတာပါ။

အခု ဦးေက်ာ္ဆန္း ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီး တာဝန္တြဲယူေတာ့မွပဲ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ကဇာတ္ရံုႀကီး တဇာတ္ သိမ္းေတာ့ မလားလို႔ စိုးရိမ္သူေတြက စိုးရိမ္ေနၾကပါၿပီ၊ ျပည္သူပိုင္ ဇာတ္ရံုႀကီးကို ဒီလို တဦးတည္းကို လႊဲခြင့္ရွိသလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြလည္း ထြက္ေပၚလာပါၿပီ။

အမ်ိဳးသား ဇာတ္ရုံရွိတာဟာ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္၊ ျမန္မာအၿငိမ့္သဘင္၊ စသျဖင့္ ျမန္မာ့မႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခင္းအက်င္း ေတြအတြက္ အားကုိးအားထားျပဳစရာ ေကာက္ရုိးတမွ်င္ ျဖစ္တယ္၊ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္နဲ႔ ျမန္မာအၿငိမ့္သဘင္ေတြ က်ဆုံးရျခင္းရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းဟာလည္း ဒီလို အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္ ဇာတ္ရုံႀကီးေတြ မရွိရျခင္းနဲ႔ အမ်ားႀကီးသက္ဆုိင္တယ္လို႔ အမ်ိဳးသားစာေပဆုရ စာေရးဆရာ ဆူးငွက္က ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္တုိ႔ေခတ္က ကတၱရာလမ္းေပၚ ဖိနပ္ခုထုိင္ၿပီး ဇာတ္ပြဲ၊ အၿငိမ့္ပြဲေတြ ၾကည့္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြရဲ႕ေခတ္မွာ ဇာတ္သဘင္ကုိ ေခတ္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈနဲ႔ အတူ လမ္းေဘးမွာ ဒီလုိ သူတုိ႔ မၾကည့္ ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး လုံၿခဳံမႈမရွိ၊ ကုိယ့္က်န္းမာေရး အေပ့ါအေလးကိစၥကအစ လမ္းေဘးမွာ သြားဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိ ပြဲသဘင္ေတြကုိ ေရွာင္ရွားလာၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ အခုလုိ ေလေအးစက္နဲ႔၊ ဆုိဖာနဲ႔ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ဇာတ္ရုံႀကီးေတြဟာ အမ်ားႀကီးလုိအပ္ပါတယ္” လို႔ သူက ဆုိပါတယ္။

၁၉၈၀ ေက်ာ္၀န္းက်င္ေလာက္မွာသာ ျမန္မာႏုိင္ငံက တုိင္းၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ အဲဒီလို ဇာတ္ရုံႀကီးေတြသာ ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ အဆင့္အတန္းက အခုေလာက္ထိ နိမ့္က်သြားမွာမဟုတ္ဘူး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္း ဇာတ္သဘင္၊ အၿငိမ့္သဘင္ ေတြကုိ ျပဳလုပ္ခြင့္ ပိတ္ပင္လုိက္ျခင္းကလည္း ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ ေလာကကုိ ရုိက္ခ်ိဳးသလုိ ျဖစ္ခဲရတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း စာေရးဆရာ ဆူးငွက္က ဆက္ေျပာပါတယ္။

“အရင္က ႏွစ္စဥ္ဆုိ၊ က၊ ေရး၊ တီး ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ဒီဇာတ္ရုံႀကီးမွာ လုပ္ေနရာကေန တခါ ေနျပည္ေတာ္ ေျပာင္းလုိက္ေတာ့ အမ်ိဳးသားဇာတ္ရုံႀကီးရဲ႕ အခန္းက႑ ေပ်ာက္ခဲ့ရတယ္။ အခု ဒီဇာတ္ရုံႀကီးကုိ ပုဂၢလိကကုိ ျပန္ေရာင္းေတာ့မယ္ ဆုိေတာ့ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္၊ အၿငိမ့္သဘင္နဲ႔ ျမန္မာမႈေတြရဲ႕ ခုိးကုိးရာပါ ေပ်ာက္ေတာ့မယ္။ စံုးစံုးျမဳပ္ဖုိ႔ပဲ ရွိေတာ့တာေပ့ါ။ ဒါကုိ သူတုိ႔ ဘာလုပ္ေပးႏုိင္္မွာလဲ” ဟု ဆူးငွက္က ဆုိပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ နီးပါးေလာက္ကလည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕က အမ်ိဳးသား ကဇာတ္ရုံႀကီးကုိ ပုဂၢလိကလက္ထဲ ထည့္ၿပီး ဟုိတယ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ျပဳလုပ္မယ္ဆုိတဲ့ ေကာလာဟလ သတင္းေတြ ထြက္ေပၚခဲ့ဖူးပါတယ္။

0 comments: