'ည'အကၡရာကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏႇံၿပီးသည္ႏႇင့္ 'ဏ'အကၡရာ ကားေဟာင္းမ်ား ဆက္တိုက္မအပ္ႏႇံရဘဲ လႏႇင့္ခ်ီ နားရမည္ဆိုသည့္သတင္းမႇာ ေကာလာဟလသာျဖစ္ေၾကာင္းႏႇင့္ 'ည' အကၡရာ ကားေဟာင္းမ်ားအပ္ႏႇံ ၿပီးစီးသည္ႏႇင့္ ပံုမႇန္အတိုင္းပင္ 'ဏ' အကၡရာကားေဟာင္းမ်ားကို ဆက္ တိုက္အပ္ႏႇံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနေျပာေရးဆိုခြင့္ ရႇိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏႇံမႈအသိုင္း အ၀ိုင္းအတြင္း 'ည'အကၡရာ ကား ေဟာင္းမ်ားအပ္ႏႇံၿပီးသည္ႏႇင့္ 'ဏ' အကၡရာကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏႇံမႈကို လက္မခံေသးဘဲ ရပ္နားထားမည္ ဆိုသည့္သတင္းထြက္ေပၚျခင္းေၾကာင့္ ကားေဟာင္းပါမစ္ ေစ်းကြက္အတြင္း ေစ်းႏႈန္းအေျပာင္းအလဲမ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ေနျပည္ေတာ္ရႇိ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး၀န္ႀကီးဌာန၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရႇိသူတစ္ဦးက ''မဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုလည္း ညႊန္ၾကားမထားပါဘူး။ ျပင္ပမႇာ ထြက္ေပၚေနတဲ့ 'ည' အကၡရာၿပီးရင္'ဏ'အကၡရာအပ္ႏႇံမႈကို ရပ္ထားဦးမယ္ဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆက္တိုက္အပ္ႏႇံၾကရမႇာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က နယ္၊ ရန္ကုန္ စသည္ျဖင့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက ယာဥ္ေဟာင္းပိုင္ရႇင္ေတြ ကားအပ္ႏႇံတဲ့အခါအပ္တဲ့ ယာဥ္မ်ားၿပီး အၾကာႀကီး တန္းစီၾက ရမႇာ စိုးလို႔ သံရည္က်ဳိစက္ကို အရင္ဆံုးဆက္သြယ္ၿပီးသြားဖို႔ ဆက္သြယ္ရမယ့္ ဖုန္းနံပါတ္သံုးခုကိုပါ အဆင္ ေျပေအာင္ ထည့္ေပးလိုက္တာပါ။ ဒါကို ဘယ္ကေန ဘယ္လိုျဖစ္တယ္ဆိုတာေတာ့ မသိဘူး။ အအပ္ လက္မခံ ဘူးကေန 'ဏ'အကၡရာနားမယ္ဆိုတာပါ ထြက္ေပၚခဲ့တာ။ အဲဒါက ေကာလာဟလပဲျဖစ္ပါတယ္။ အပ္ႏႇံတဲ့အခါ သံရည္က်ဳိစက္မႇာ ကားေတြ တန္းစီၿပီး အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈမရႇိေအာင္ ဖုန္းဆက္ၿပီးမႇ အပ္ရင္ ပိုအဆင္ေျပသလို တစ္ခါတစ္ရံ သံရည္က်ဳိစက္မႇာ နည္းနည္းေစာင့္ရတာေတာ့ ရႇိခ်င္ ရႇိမႇာပါ။ ဥပမာ ျမင္းျခံကေန ကားသြားအပ္ရမယ့္သူေတြက်ေတာ့ သံရည္က်ဳိစက္ဖုန္းဆက္ၿပီးသြားတာ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ သြားရတဲ့ခရီး ကေ၀း ဟိုေရာက္ရင္ အၾကာႀကီး မေစာင့္ရေအာင္ လုပ္ေပးတာပါ''ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ငါ့ခြင္ထဲေရာက္လာရင္ ညစ္ပတ္ပစ္လိုက္မယ္။ ႏႇိပ္စက္လိုက္မယ္။ ေၾကာက္သြားေအာင္ ေျခာက္ပစ္လိုက္မယ္။ ေနာင္ၾကဥ္သြားေအာင္ လုပ္ပစ္လိုက္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေတြထားပစ္ခဲ့ရမယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲကာလမႇာ ေတြ႔ၾကံဳရတဲ့ အေျခအေနေပၚကေန အေျဖရႏိုင္မယ့္နည္းလမ္းကို အားလံုးစဥ္းစားၿပီး သြားရမယ္
ဒီဇင္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကားေဟာင္းအပ္ႏႇံၿပီးစီးသည့္ အစီးေရမႇာ ၂၀၆၀၀ ေက်ာ္ ရႇိၿပီျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
'ဏ'နံပါတ္မ်ား နားရမည္ဆုိသည့္ ေကာလာဟလေၾကာင့္ ကားပါမစ္ေစ်းမ်ား ျမင့္တက္ျခင္းမႇာ ေစ်းျမင့္တက္လို ေစ်းကစားလိုသည့္သေဘာျဖင့္ ထုတ္လႊင့္ျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ကားေစ်းကြက္အတြင္းမႇ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။
''ဘာမႇလုပ္လို႔မရဘူး။ စည္းကမ္းေတြမ်ားလြန္းလို႔ တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့စည္းကမ္းေတြမ်ားလြန္းေတာ့ သြင္းဖို႔ဘယ္လိုမႇ မတတ္ႏိုင္ဘူး။ စီးပြားကူးသန္း ဦးေဆာင္တဲ့ OSS အဖြဲ႔က ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ စည္းကမ္ခ်က္ ေတြေၾကာင့္ပါ။ ကားစီးေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ ခ်ေပးတာမဟုတ္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဘဏ္စာရင္းမႇာရႇိတဲ့ ေငြအခြန္ေက်ၿပီးေၾကာင္းျပရသလို ေဒၚလာ ၁၀၀၀၀ ကေန ၅၀၀၀၀ ၾကား ၀င္ေငြရႇိ မရႇိ ျပရဦးမယ္တဲ့။ မရႇိလို႔ သေဘၤာလိုက္ေနရတာ ဘယ္လိုျပႏိုင္မလဲ။ မသြင္းနဲ႔ မေျပာ႐ံုတစ္မယ္ျဖစ္ေနၿပီ စည္းကမ္းေတြက။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ပါမစ္ရရင္ ေရာင္းစားခ်င္တာေပါ့။ အခုေတာ့ စည္းကမ္းေတြေၾကာင့္ ပါမစ္ေစ်းက က်ပ္ သိန္း ၃၀ ေလာက္ပဲ တန္ေတာ့တယ္။ ခုေတာ့ ကိုယ့္အိတ္ထဲက စုိက္ေပးေနရသလို လုပ္ေနတယ္။ တျခားဟာေတြက်ေတာ့ ဟထားတယ္။ မရႇိမဲ့ရႇိမဲ့နဲ႔ သြင္းရမယ့္သူေတြ က်ေတာ့ က်ပ္တည္းေနတာပဲ'' ဟု သေဘၤာသားတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
'' 'ဏ'နံပါတ္သတင္းေၾကာင့္ ကားရာခ်ီရႇိတဲ့သူေတြ အလုပ္ျဖစ္သြားတယ္။ ျပည္သူလူထုက ကားကိုေစ်း သက္သက္သာသာနဲ႔ စီးခ်င္တယ္၊ ဒါကိုအစိုးရအေနနဲ႔လည္း ခြင့္ျပဳေပးခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ မ်ားလြန္းတယ္။ စည္းကမ္းခ်က္ေတြမ်ားၿပီး တင္းက်ပ္တာက Corruption ပါပဲ။ ဥပမာ Estima ကားေတြကို တားဆီးထားတယ္၊ မေျပးေသာ္လည္း ကန္ရာရႇိ၊ ဦးပိုင္ကလည္း Estima ေတြ အမ်ားႀကီး သြင္းထားတယ္။ ဒါကေတာ့ ေျပာၾကမႇာပဲေလ။ ကားအေရာင္းစင္တာ လုပ္ငန္းရႇင္ေတြကိုၾကည့္ ပါမစ္မရႇိဘဲ ႀကိဳက္သေလာက္ သြင္းလို့ရတယ္။ ပါမစ္ေတြ ဒီမႇာႀကိဳ၀ယ္ထားမယ္၊ ၿပီးရင္အျပင္မႇာကားေစ်းတက္ေအာင္ လုပ္ၿပီး လုပ္စားမယ္။ ဒါေတြက သူ႕ ဟာသူလုပ္လို့ေတာ့မရဘူး၊ Policy Maker ေတြနဲ႔ ေပါင္းထားမႇရတာ။ ဒီေတာ့ 'ဏ'နံပါတ္ကားေတြ သံုးလ ေလာက္နားထားမယ္ဆိုၿပီးေကာလာ ဟလလႊင့္တယ္။ သံုးလဆိုတဲ့အတြက္ ကားေစ်းက အျပင္မႇာ လႈပ္လာတဲ့အတြက္ ကားအစီးေရ ရာနဲ႔ခ်ီ၀ယ္ထားတဲ့သူေတြ ဘယ္ေလာက္ျမတ္မလဲ။ အဲဒီလို ေကာလာဟလ လႊင့္တဲ့သူေတြက အစီးေရ ရာေထာင္ခ်ီလုပ္ကိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းရႇင္ႀကီးေတြ၊ Car Sale Center လုပ္ငန္းရႇင္ ေတြပဲ။ သူတို႔က ဒီလိုပဲေစ်းကစားၿပီး လုပ္စားလာတာ။ ေနာက္ Policy Maker တခ်ဳိ႕နဲ႔ေပါင္းၿပီး သူတို႔အက်ဳိးအတြက္ လုပ္တယ္။ ၀န္ထမ္းငယ္ေတြခ်ည္းပဲ ဖိအားေပးလို႔မရဘူး''ဟုလုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''၀န္ထမ္းေတြ အပါအ၀င္ အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕ထိပ္ဆံုးကေန ေအာက္ဆံုးကသူေတြကိုလည္း ဟိုအရင္ စနစ္ဆိုးကလို ကိုယ္က မဟုတ္တာလုပ္လို႔ မမႇန္တာလုပ္လို႔ အေၾကာက္တရားနဲ႔ မေနေစခ်င္ပါဘူး။ စိတ္ ရႇင္းရႇင္းသန္႔သန္႔နဲ႔ ေနေစခ်င္တယ္။ တိုင္းျပည္အတြက္ တကယ္ကိုေကာင္းေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ထားေတြရႇိရင္ ဘာမႇေၾကာက္စရာမလိုပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သတင္းမီဒီယာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း စိတ္ရႇင္းရႇင္းသန္႔သန္႔ ထားေစခ်င္ တယ္။ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူကိစၥေတြမႇာ ဆိုရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းပဲ ေရးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သိသေလာက္သာ ေရးရမယ္ဆိုရင္ အေျခအေနေတြက အမ်ားႀကီး ေပါက္ကြဲသြားႏိုင္တယ္။ တိုင္းျပည္ အတြက္ နစ္နာမယ့္ကိစၥမ်ဳိးကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေတာ့မႇမလုပ္ဘူး။ လူတစ္ဦးခ်င္းနစ္နာမယ့္ ကိစၥမ်ဳိးေတြ မလုပ္ဘူး။ ေခတ္ေတြစနစ္ေတြက ေျပာင္းလဲလာပါၿပီ။ ေခတ္ေဟာင္းစနစ္ေဟာင္းက လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ အက်င့္ဆုိးေတြကို ေဖ်ာက္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။ ငါ့ခြင္ထဲေရာက္လာရင္ ညစ္ပတ္ပစ္လိုက္မယ္။ ႏႇိပ္စက္လိုက္မယ္။ ေၾကာက္သြားေအာင္ ေျခာက္ပစ္လိုက္မယ္။ ေနာင္ၾကဥ္သြားေအာင္ လုပ္ပစ္လိုက္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေတြ ထားပစ္ခဲ့ရမယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲကာလမႇာ ေတြ႕ၾကံဳရတဲ့ အေျခအေနေပၚကေန အေျဖရႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းကို အားလံုး စဥ္းစားၿပီးသြားရမယ္ ဟု ''Weekly Eleven News ဂ်ာနယ္မႇ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကုိေ၀ၿဖိဳးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''ျမန္မာ့စီးပြားေရး မူ၀ါဒ ေကာင္းမြန္မလာေသးဘူး။ ေအာက္ေျခလူထုဟာ အေျပာင္းအလဲရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေတြကို မခံစားရေသးဘူးဆိုတာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးနဲ႔ ၀န္ႀကီးေတြအပါအ၀င္ အစိုးရအဖြဲ႕အေနနဲ႔ သတိျပဳမိမႇာပါ။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူတိုက္ဖ်က္မႇ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႇာပါ။ ၀န္ထမ္းေတြကိုလည္း အျပစ္ျဖစ္လာမႇ အေရးယူတာထက္ အျပစ္မျဖစ္ခင္ကတည္းက သတိေပးရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕လူ႔အဖြဲ႔အစည္း(Society) ကို အျပစ္ေတြ ရႇာေဖြတတ္တဲ့၊ အျပစ္တင္တတ္တဲ့၊ အျပစ္ေပးအေရးယူဖို႔ သာတတ္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမျဖစ္ ေစလိုပါဘူး။ အျပစ္ဆိုတာ မျဖစ္ခင္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ အသိေပးတတ္တဲ့သူမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အျပစ္ေတြ လုပ္လာခဲ့ရင္လည္း အျပစ္ေတြအေပၚ စနစ္တက် ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၿပီး စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာျပဳျပင္မႈ၊ အျပစ္ေပးမႈကို မွ်မွ်တတလုပ္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ျပည္သူလူထုကို ဖိစီးေစတဲ့ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မ်ဳိးကိုေတာ့ တိုက္ဖ်က္သင့္ပါၿပီ။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သက္ဆိုင္ရာ က႑အသီးသီးမႇာ မူ၀ါဒေတြခ်မႇတ္ဆံုးျဖတ္ေပးရတဲ့သူမ်ဳိးေတြကို ထိန္းညႇိဖို႔က်ေတာ့ သမၼတႀကီးပဲ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာဟာ အိမ္တစ္အိမ္ဆိုရင္ မိုးပက္ခံရတာနဲ႔ မိုးယိုခံရတာ ဘယ္ဟာ ပိုပ်က္စီးေစမလဲ။ ေခါင္ေတာ့လံုဖို႔ လိုပါတယ္''ဟု ၎က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
0 comments:
Post a Comment